tisdag 15 mars 2011

End of line

Jag har funderat väldigt mycket idag, på en rad olika saker. Men väldigt mycket på min blogg, och vad hela syftet var från början när jag startade den.
Den har ändå funnits i ganska många år nu, och jag har sagt gång på gång att jag ska bli bättre på att uppdatera den. Så har det ju inte riktigt blivit.
Nu när jag satt och kollade igenom gamla inlägg så insåg jag att det är väldigt många luckor, väldigt stora hopp och absolut ingen röd tråd någonstans. (Skämmes, tamigfan!)
Så jag tänkte lite såhär att även fast jag inte kan fylla i ALLA luckorna, för det är väldigt många, så kan jag ändå försöka att fylla några. Det är förmodligen inte logiskt vissa gånger, och med tanke på att det är texter direkt ur min dagbok kommer det bli väldigt avkortat och omskrivet vid vissa tillfällen - jag känner inte riktigt att ni behöver veta Alla detaljer alltid!
Och för att det inte ska bli alldeles för långt och sjukt jobbigt att läsa så publicerar jag ett stycke i taget, det blir nog bäst så!

Så, Here we go!

2010-07-15

Idag vaknade jag med en rädsla och ångest som punkterade hela kroppen. Luften hade sugits ur mig och jag begrep inte alls hur jag skulle ta mig upp ur sängen. Och så har det fortsatt, hela jävla morgonen! Även fast jag bara varit vaken i 1½ timme så känner jag redan nu att den här dagen kommer bli värre än på länge, värre än katastrof-dagen igår. Jag förstår inte alls hur jag ska ta mig igenom den här dagen utan att förstöra mig själv på kuppen. Det kliar innanför huden på mig, allting har en lätt doft av blod och paniken ökar.

Åska, spindlar, drama, tankar och känslor, det är många faktorer som spelar in idag och försöker sitt allra bästa för att knäcka mig, trycka ner och förstöra mig. Styrkan till att stå emot impulserna existerar inte överhuvudtaget och att ständigt vandra omkring med en rädsla som har mig i ett järngrepp känns inte som ett alternativ.

Ge mig någon annan utväg?

Inga kommentarer: